ENVIROMENTÁLNE TECHNOLÓGIE – nové stroje a zariadenia. RECYKLÁCIA – triedenie a úprava odpadov. OBNOVITEĽNÉ ZDROJE ENERGIE – energetická a materiálová efektívnosť.

Aktuálna generácia strojov Hitachi radu 6


Hitachi je celosvetovým lídrom medzi výrobcami v oblasti rýpadiel, ktoré sú nasadzované v baniach a kameňolomoch. Výkonné minirýpadlá sú perfektné stroje na rýchle a úsporné práce na staveniskách so stiesnenými priestorovými pomermi. Kolesové rýpadlá sú univerzálne rýpadlá pri stavbe ciest a hlbinnom dobývaní. Ich enormná sila, pevnosť a pohyblivosť umožňujú efektívnu prácu takmer pri všetkých podmienkach použitia. 

V priebehu uplynulého roka bol na európsky trh postupne uvádzaný najnovší rad strojov Z Axis-6 a ZW-6 od firmy Hitachi. Stredné, veľké pásové a kolesové rýpadlá a stredný rad kolesových nakladačov boli navrhnuté a skonštruované s využitím špičkovej technológie Hitachi, prispôsobené požiadavkám európskych zákazníkov.

Stroje Hitachi aktuálneho modelového radu si postupne nachádzajú svojich zákazníkov na Slovensku, kde ich ponúka spoločnosť MANNET, spol. s r. o.

Nové modely predstavujú vysokú kvalitu spracovania, spoľahlivosť, vysokú životnosť komponentov a boli navrhnuté tak, aby zabezpečovali vynikajúcu všestrannosť. Marketingová kampaň sa začala pod krídlami HCME (Hitachi Construction Machinery Europe NV) s názvom Bez kompromisov, ktorý vyzdvihuje, ako môže zákazník „získať viac“ od strojov Hitachi 6. modelového radu pri nižších nákladoch.


Kolesový nakladač ZW 310-6

Pásové rýpadlo ZX 350-6


Nižšia spotreba paliva

Rozsah strojov radu Zaxis-6 zahŕňa päť modelov stredného radu od ZX130-6 až po ZX210LC-6 a dva nové veľké vyklápacie stroje ZX690LCH-6 a ZX890LCH-6. Taktiež je premiérovo uvedený model ZX240N-6 (úzky podvozok umožňuje ľahší priechod malými priestormi) a modely s krátkym polomerom otáčania ZX135 US-6 a ZX225USLC/USRLC-6 ideálne na manipuláciu v stiesnených priestoroch. V týchto modeloch je viac ako 200 vylepšení a rozšírení komponentov. I pri dodržiavaní pravidiel EÚ Stage IV disponujú stroje vysokou efektívnosťou a menším dosahom na životné prostredie. Sú tiež vybavené jedinečnými technológiami hydraulického systému Hitachi, ktoré redukuje hydraulické straty a prispieva k nižšej spotrebe paliva o 12 % (ZX190LC-6 v ECO móde) v porovnaní s predchádzajúcim radom číslo 5.

Znížená spotreba paliva o 12% v ECO móde pri porovnaní ZX190-6 so ZX190-5 pri 100 % produktivite

O redukciu emisií vo výfukových plynoch sa stará zariadenie na následnú úpravu výfukových plynov, ktoré obsahuje systémy DOC (oxidačný katalyzátor pre dieselové motory) a SCR (selektívna katalytická redukcia). Systém SCR funguje na princípe vstrekovania AdBlue do zmiešavacieho potrubia s výfukovými plynmi, kde prebieha reakcia premeny oxidu dusičitého na dusík a vodnú paru.

Vstrekovanie močoviny do výfukových plynov znižuje emi

Regulácia emisií, zníženie NOx až o 80 %


Ďalších vylepšení sa dočkalo i pracovisko operátora v kabíne, kde sa použili materiály na konštrukciu ovládacích konzol s vyššou odolnosťou proti pôsobeniu UV žiarenia. Zvýšená bola tiež tesnosť hydraulických systémov, pre lepší prístup k mechanizmom stroja pri vykonávaní údržby bol navrhnutý väčší kryt motora s vystužením prechodových častí pre vyššiu bezpečnosť.


Jednoduchý prístup k motorovému priestoru na kolesovom nakladači ZW 310-6


Lepší výkon 

Hitachi uviedlo taktiež štyri nové modely kolesových rýpadiel vrátane ZX145W-6 s krátkym rádiom otáčania. Bolo vykonaných ďalších viac ako 100 vylepšení, od malých tesnení, O-krúžky až po vystuženie kabíny, ramena, výložníka a motorov spĺňajúcich požiadavky emisnej smernice Stage IV. Sofistikované spojenie týchto vylepšení viedlo k vyladeniu výkonu a zvýšenej prevádzkovej efektivite.


Kolesové rýpadlo ZX145W-6  



Stroje nového radu 6 sú vybavené vylepšeným hydraulickým systémom, ktorý je vyladený na zníženú spotrebu paliva. Samozrejmosťou je všestrannosť aj pri pásových rýpadlách a jednoduchý systém upevnenia rôzneho príslušenstva. Pevný a spoľahlivý podvozok spolu s vyššou svetlou výškou bránia poškodeniu ďalších častí stroja.

Burkhard Janssen, General Manager a produkt manažér spoločnosti Hitachi Construction Machinery Europe NV hovorí: „S hrdosťou predstavujeme našim zákazníkom najnovšie stroje označené radom číslo 6. Tieto modely boli v Japonsku dotiahnuté do dokonalosti a prispôsobené na najnáročnejšie požiadavky európskych zákazníkov, a to pri zachovaní nízkych nákladov na prevádzku stroja.“

Tiché a komfortné

Najnovším predstaveným modelom kolesového nakladača série 6 je pätnásťtonový model ZW180-6. Tento stroj je navrhnutý tak, aby poskytol obsluhe stroja perfektný výhľad, a to vďaka pozmenenému umiestneniu koncovky výfuku a čističu vzduchu, upravenému krytu motora a využitiu zadnej kamery s monitorom. Jednoduchosť používania stroja je podporovaná výrazným znížením hlučnosti a zvýšeným používateľským komfortom.

Porovnanie hlučnosti nakladača ZW 180-6 s konkurenčnými produktmi

LpA – hlučnosť v kabíne, LwA – hlučnosť mimo kabíny

 

V súvislosti s nakladacou kapacitou, vysokou trhacou silou a impozantnou pojazdovou rýchlosťou sa zdá ako veľmi efektívna spotreba paliva. Naplnenie požiadaviek emisnej smernice Stage IV podporujú EGR, DOC, SCR a common rail systém vstrekovania paliva. To všetko je okrem snahy znížiť množstvo emisií navrhnuté s cieľom znížiť náročnosť údržby. 

Produktový manažér spoločnosti HCME Vasilis Drougkas hovorí: „Výhľad z miesta pre obsluhu a malá hlučnosť vyzdvihujú kolesové nakladače Hitachi pred konkurenciou. Náš stroj ponúka komfortné pracovné prostredie pre operátora a ľahkú ovládateľnosť pre rozmanité pracovné prostredia. Pokročilé technológie hrajú vo výstavbe nových kolesových nakladačov prvoradú úlohu. V kontexte prebiehajúceho vývoja softvéru, komponentov a inovatívnych funkcií sa spoločnosť Hitachi zameriava na zvýšenie spokojnosti zákazníkov so stavebnými strojmi, ktoré používajú a neustále prekonávanie typických očakávaní v danom odvetví.“

Vďaka novej výkonnej konštrukcii je kolesový nakladač ZW 180-6 neporaziteľný. 

Kolesový nakladač ZW 180-6



www.mannet.sk

Fotogaléria k článku